פיונונו

ב-2004-2003 גרתי בעיר קטנה בצפון ארגנטינה. הייתי שליחה קהילתית מטעם הסוכנות היהודית, אחת החוויות המרתקות שהיו לי. שנה שהייתה מצד אחת מהקשות שהיו לי ומצד שני מהטובות! התמודדות עם מצבים חדשים לגמרי, הריחוק מהמשפחה (ואף בדידות לפעמים), אבל הכרתי אנשים מקסימים, טיילתי במקומות שאין לי מילים בכלל לתאר, חוויות שאין מצב שהייתי חיה אותן לולא השליחות! היום, בדיעבד, אחד מרגעי השיא בחיים שלי ואני מקווה שבשנה הקרובה אני שוב אצא לשליחות!!

חלק מהחיים במדינה זרה היא גם החשיפה לקולינריה שונה לגמרי מהמוכר כאן. לא צריך לספר כאן על הבשרים… אבל יש עוד כל מיני מאכלים שמגיע להם גם כבוד. אחד מהם הוא הפיונונו.

בגדול הפיונונו היא רולדה מתקתקה. שם אפשר לקנות את הבצק בסופר… ממלאים אותו בכל טוב, ממלוח ועד מתוק (ריבת חלב, מישהו?). אני מאוד אהבתי את המילויים המלוחים (מיונז, ירקות, נקניקים, טונה ועוד).

ממולא ריבת חלב

ממולא ריבת חלב

בסופרים גם מוכרים מגשים עם פיונונו מוכנים…

מישהי מהעבודה זרקה לי מילה, הרמתי את הכפפה ואתמול אחרי שיטוט אינטרנטי מצאתי מתכון ובערב הכנתי. יצא פצצה!!

מיליתי אותו במיונז, גבינת פרמז'ן ואפונה וגזר, השילוב של המלוח והמתוק היה עדין – בקיצור, מתכון מנצח! ליום שישי אני מתכננת גרסה מתוקה!

פיונונו אביבי - ירקות טריים

למתכון:

3 ביצים

3 כפות סוכר (שמתי שתיים ואפשר עוד פחות)

3 כפות קמח

מקציפים את הביצים והסוכר לתערובת יציבה (בספרדית קוראים לזה מצב אותיות, כי אם נכתוב אות מהקצף היא תישאר). מוסיפים בעדינות את הקמח. משטחים על מגש אפיה מרופד בנייר ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לשש- שבע דקות.

כשהבצק כבר לא ממש חם, כדאי להפוך אותו על מגבת לחה ולקלף את הנייר, למלא אותו בכל טוב ולהיעזר במגבת בזמן הגילגול.

ראיתי גם אופציה לעוגה! מכינים 2 פיונונו, חותכים באמצע ככה שיש לנו 4 עלים. מכינים ריבת חלב או גנש שוקולד ומסדרים קומות. קל, פשוט ומהיר!

עוגת פיונונו עם ריבת חלב

בתיאבון!!! 

השארת תגובה

מתויק תחת מתכונים, עוגות, שוקולד

כתיבת תגובה